Zoekmachine Ilse helpt Azië en haarzelf

Op MarketingFacts las ik dat Ilse ook een actie is begonnen om geld in te zamelen voor giro 555.

En jouw zoekopdracht is 3 dagen lang geld waard! Want Ilse stort voor elke ‘zoeker per dag’ 1 eurocent op Giro555. De actie loopt tot en met vrijdagmiddag en we gaan voor de €10.000!

Een oplettende reageerder meldt dat 1 eurocent per zoekopdracht wel erg minimaal is, Ilse verdient veel meer per zoekopdracht (kijk maar naar al die reclame) en kan dat ook best missen. De vraag komt op of Ilse nu de slachtoffers in Azië wilt helpen of vooral haarzelf.

En toen ik net even het nieuws aan het lezen was, kwam de volgende advertentie voorbij… Geen Ilse meer voor mij!

2 comments
  1. maar dat is toch bij alle bedrijven die meedoen? Die willen toch allemaal met hun naam op de radio om te zeggen dat ze zo goed voor de medemens zijn? en daarmee meer naamsbekendheid verwerven?

  2. Daar heb je helemaal gelijk in, maar dit is wel een extreem voorbeeld. Ik geloof dat andere bedrijven het doen vanuit een combinatie van liefdadigheid en reclame, Ilse lijkt het alleen maar te doen om de reclame.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *