Blogumentary

Via Verbasterd en Marketingfacts ontdekte ik dat Chuck Olsen bezig is met een onafhankelijke documentaire over weblogs: Blogumentary. Olsen heeft al een aantal interessante vragen op zijn webite staan, hij hoopt ze te beantwoorden in zijn documentaire.

What compels us to blog? How does it affect us, each other, our work, the mediascape, the world? Do bloggers have anything in common?

De trailer kan al online bekeken worden.

Wat me opviel is dat Olsen de ‘losse sfeer’ van een weblog doortrekt naar zijn documentaire. Het blijft toch lol zo’n weblog.

$50 DONATION and I will link your name on a very special Thank You web page.
$100 DONATION will get your name in the credits. And the link.
$1000 DONATION Ready for your closeup? You appear in Blogumentary. Seriously. It might only be for two seconds, and I might make fun of you, but you’ll be there. “You sellout whore!” you say. Ha ha ha, oh mom! Seriously, I don’t have any ethical problem with this. It’s alternative funding. Also, it’s my documentary and I can do whatever I want, including interview my cutting edge funders — why not?
$10,000 DONATION gets you an Executive Producer credit and, I don’t know, a blow job or something.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *